Om oss

Det palliativa kunskapscentrumets syfte är att utgöra en kunskapsbank för palliativa frågor.

Kort introduktion till Palliativt kunskapscentrum

Uppdrag

Uppdragen kan delas upp i följande:

• Sammanställa kunskap, från aktuell forskning och utvecklingsarbete, så att forskningsresultat omsätts till praktik.
  • Informera, utbilda, utveckla/driva palliativa frågor, stöd och rådgivning för att sprida och öka kunskapen om palliativ vård hos alla personalgrupper som vårdar patienter i behov av palliativ vård .

Palliativt kunskapscentrum i Stockholms län är samfinansierat mellan Region Stockholm och kommunerna Danderyd, Ekerö, Haninge, Huddinge, Järfälla, Lidingö, Nacka, Norrtälje, Nykvarn, Nynäshamn, Salem, Sigtuna, Sollentuna, Solna, Stockholms stad, Sundbybergs stad, Södertälje, Tyresö, Täby, Upplands-Bro, Upplands Väsby, Vallentuna, Vaxholm, Värmdö och Österåker.