Smärta hos äldre – fördjupningsutbildning för Palliativa ombud

• 8.30 - 16

• Palliativt kunskapscentrum, Visionsgatan 22, 1 tr, 171 64 Solna

Utbildningen är fullbokad.

[FULLBOKAD] Endagsutbildning för palliativa ombud utbildade av PKC.

Vi träffas i PKC:s lokaler på Gamla Karolinska sjukhuset. Under dagen jobbar vi tillsammans med frågor som rör smärta hos äldre med fokus på hur du kan sprida kunskaper och stötta kollegor inom området smärta.

Under utbildningsdagen kommer ni att genomföra och arbeta med webbutbildningen om "Smärta hos äldre", som finns på PKC:s hemsida och i PKC-appen.

Förbered dig gärna genom att bekanta dig med utbildningen innan vi träffas. Under utbildningsdagen arbetar du med webbutbildningen på din egen mobiltelefon.

Din mobiltelefon blir ditt arbetsverktyg under dagen. Ladda gärna ner PKC-appenGoogle Play och Apple App Store.

Lärandemål

• Kunna identifiera olika typer av smärta hos äldre och förstå hur dessa kan lindras
  • Kunna omsätta den teoretiska kunskapen i omvårdnadsarbetet
  • Sprida kunskapen till kollegor både i omvårdnadsarbetet och med stöd av webbutbildningen ”Smärta hos äldre” på PKC:s hemsida.

3 maj 2024, kl. 8.30–16.00

Plats

Palliativt kunskapscentrum i Stockholms län
Visionsgatan 22, 1 tr
171 64 Solna

Vi bjuder på fika. Lunch får du bekosta själv. Det finns flera restauranger i närheten.

Målgrupp

Palliativa ombud som är utbildade av PKC och arbetar i kommuner som finansierar PKC.

• Kerstin Witalis 076-785 1165
  • Lilian Fransson 0702-68 24 73

Utbildningstillfället är nu fullbokat. (2024-03-18)

Önskar du en plats på reservlistan? Kontakta pkc.slso@regionstockholm.se