Utbildning av palliativa ombud för kommunerna i Stockholm län

• 2024-10-09

• 9 - 16

• Solnavägen 1E, plan 4 eller Josabetsalen, Sabbatsbergs sjukhus

3-dagars palliativ ombudsutbildning för de kommuner som har avtal med PKC.

Lärandemål

Utbildningen är uppdelad på tre heldagar med målet att deltagarna efter utbildningen skall kunna:

• Ha förståelse för och kunna beskriva vad palliativ vård och palliativt förhållningssätt innebär
  • Upptäcka utvecklingsområden gällande palliativa förhållningssättet på din arbetsplats och definiera dessa i en utvecklingsplan
  • Reflektera över möjligheter och utmaningar med att arbeta i enlighet med palliativt förhållningssätt och ditt uppdrag som palliativt ombud.

• 9 oktober 2024
  • 23 oktober 2024
  • 6 november 2024

Deltagande är obligatoriskt alla dagar.

SLSO konferens, Solnavägen 1E, plan 4 eller
Sabbatsbergs sjukhus, Josabetsalen Olivecronas väg 5

Exakt lokal meddelas senare.

OBS: Vi vänder oss till verksamheter som redan har palliativa ombud och vill utbilda fler, och till er som saknar ombud och vill starta upp detta arbetssätt i er verksamhet. Det bästa är då att utbilda ett team bestående av representanter av olika yrkesgrupper.

Utbildningen är kostnadsfri

Läs gärna mer om utbildningen här: Utbildning av palliativa ombud i kommunen

Ytterligare kursinformation kommer mejlas ut till de som anmält sig/blivit anmälda.

Kontakt och anmälan

Du som är chef är välkommen att kontakta oss på pkc.slso@regionstockholm.se för frågor och anmälan. Sista anmälningsdatum: 3 oktober 2024.

OBS: Anmälan skall göras av verksamhetens chef, ej direkt av medarbetare.

Palliativt kunskapscentrum, Kommunal vård och omsorg, Höst 2024