Vård i livets slut

• 2024-03-20

• 12 - 12.45

• Digitalt via Microsoft teams

Digital föreläsning för läkare verksamma inom akutsjukvård och geriatrik i Region Stockholm.

Vid vård i livets slut kan medicinska ställningstagande och behandlingar behöva omprövas där målet med vården är att ge bästa möjliga livskvalité under tiden som är kvar. Besluten behöver förankras i samråd med patient, närstående och vårdteamet. Föreläsningen kommer att beröra bedömning av förändrad vårdnivå och när vet man när en patient är döende? Hur behandlar och symptomlindrar vi en patient i livets slut?

Föreläsningen avslutas med där deltagarna kan ställa frågor eller lyfta specifika frågeställningar.

Läkare som arbetar på uppdrag av Region Stockholm.

Föreläsare

Linda Björkhem Bergman – Överläkare, Docent på Stockholms Sjukhem och Karolinska Insitutet. Vetenskaplig ledare vid Palliativt kunskapscentrum (PKC).

20 mars 2024 kl. 12:00–12:45

30 minuter föreläsning och 15 minuter frågor och diskussion

Digitalt via Microsoft teams

Kostnadsfritt.